«Наша Парафія»

Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів

 
БібліотекаБогослужбові книжки, церковні піснеспівиТріодь Постова

Неділя Вербна

У суботу ввечері

На Великій вечірні: після передпочаткового псалма єктенія, Блажен муж… кафизма вся.

На Господи, взиваю… стихири на 10, глас 6.

Нині благодать Святого Духа нас зібрала, і всі ми, взявши Хрест Твій, промовляємо: благословен, хто йде в ім’я Господнє, осанна в вишніх.

Маючи престолом небо, а підніжжям землю, Бога Отця Слово і Син співвічносущий на осляті безсловесному смирився нині й до Вифанії прийшов. Тому діти єврейські, віття в руках тримаючи, голосно славили: осанна в вишніх, благословен грядущий Цар Ізраїлів.

Прийдімо і ми сьогодні, весь новий Ізраїль — Церква від народів, — і з пророком Захарією заспіваймо: радуйся вельми, дочко Сионова, проповідуй, дочко Єрусалимова, — це бо Цар твій гряде до тебе лагідний і Спаситель, сидячи на осляті, синові під’яремної ослиці; святкуй разом з дітьми, несучи в руках віття похвали: осанна в вишніх, благословен грядущий Цар Ізраїлів.

Святе Воскресіння Твоє прообразуючи нам, воскресив Ти з гробу чотириденного померлого, бездиханного, вже затхлого друга Твого Лазаря повелінням Твоїм, Благий. Тому і на осля сів Ти, як на прообраз вознесіння колісниці, народи упокоряючи, Спасе. Тому й похвалу приносить улюблений Ізраїль устами немовлят і дітей незлобливих, що бачили Тебе, Христе, грядущого у святе місто за шість днів до Пасхи.

За шість днів до Пасхи прийшов Ісус до Вифанії, і приступили до Нього ученики, кажучи: Господи, де хочеш, щоб приготували Тобі їсти Пасху? Він же послав їх: ідіть у найближче село і зустрінете чоловіка, що нестиме у глечику воду, ідіть услід за ним і скажіть господареві дому: Учитель каже, що в тебе справлятиме Пасху з учениками Своїми.

Слава…

Перша стихира: Нині благодать Святого Духа…

І нині… та сама стихира. Вхід. Світло тихе…

Прокимен: Господь воцарився, у велич зодягнувся.

Паремія: Буття читання (49, 1-2, 8-12).

Прикликав Яків синів своїх і сказав: зберіться і я сповіщу вам, що буде з вами у грядущі дні. Зійдіться і послухайте мене, сини Якова, послухайте Ізраїля, послухайте батька вашого. Іудо! Тебе хвалитимуть брати твої. Рука твоя на хребті ворогів твоїх: поклоняться тобі сини батька твого. Іуда — молодий лев, син мій, зі здобиччю піднімається. Причаївся він, ліг, як лев і як левиця: хто підніме його? Не відійде скіпетр від Іуди і жезл від стегон його, доки не прийде Примиритель і Йому підкоряться народи. Він прив’язує до виноградної лози осля своє і до лози найкращого винограду — сина ослиці своєї; пере у вині одежу свою і в крові грон — вбрання своє. Очі його іскристіші, ніж вино, і біліші за молоко зуби його.

Пророцтва Софонії читання (3, 14-19).

Так говорить Господь: Радій, дочко Сиона, торжествуй, Ізраїлю! Прикрашайся і веселись усім серцем, дочко Єрусалима! Відкинув Господь присуд над тобою, прогнав ворога твого! Господь — Цар Ізраїлів — посеред тебе: вже більше не зазнаєш зла. В той день скажуть Єрусалиму: не бійся, і Сиону: нехай не ослаблюються руки твої. Господь Бог твій посеред тебе, Він могутній і спасе тебе. Він буде радіти тобою, буде милостивий до тебе в любові Своїй, буде торжествувати ради тебе у радощах. Я зберу тих, що журяться, за урочистими святкуваннями: вони твої, на них тяжіє зневага. Ось Я притисну всіх гнобителів твоїх, Я спасу кульгавих і зберу докупи розпорошених і зроблю їх славними і знатними на всій цій землі, де зневажали їх. В той час Я приведу вас і тоді ж зберу вас, бо зроблю вас знатними і почесними між усіма народами землі, коли поверну полонених ваших перед очима вашими, — говорить Господь.

Пророцтва Захарії читання (9, 9-15).

Так говорить Господь: радій велично, дочко Сиона, торжествуй, дочко Єрусалима: ось Цар твій іде до тебе, праведний і спасительний, лагідний, сидячи на осляті, синові під’яремної ослиці. Тоді я знищу колісниці у Єфрема і коней в Єрусалимі, і зламаний буде лук війни; і Він сповістить мир народам світу, і влада Його буде від моря й до моря, і від ріки аж до країв землі. А що ж до тебе, ради крови завіту твого, Я визволю в’язнів твоїх із ями, в якій нема води. Повертайтеся до твердині ви, полонені, з надією; сьогодні Я сповіщаю, що поверну тобі вдвоє. Бо, як лук, натягну Собі Іуду, і наповню лук Єфремом, і воздвигну синів твоїх, Сионе, проти синів еллінських, і зроблю тебе мечем витязя. І з’явиться над ними Господь, і, як блискавка, вилетять стріли Його, і засурмить Господь Бог трубою і піде походом у бурях полуденних. Господь Вседержитель буде захищати їх.

На літії стихири, глас 1:

Всесвятий Дух, що навчив апостолів говорити іншими дивними мовами, дітям єврейським незлобним повелів вітати: осанна в вишніх, благословен грядущий Цар Ізраїлів.

Співбезначальний і співвічносущий Син і Слово Отче, на осляті безсловесному сидячи, прийшов до міста Єрусалима. На Нього херувими від страху дивитись не можуть, а діти прославляють з пальмами і віттям, хвалу таємно співаючи: осанна в вишніх, осанна Сину Давидовому, що прийшов спасти від спокуси весь рід наш.

За шість днів до Пасхи голос Твій, Господи, був почутий у глибинах пекла, ним же Ти чотириденного померлого Лазаря воскресив. Діти ж єврейські взивали: осанна, Боже наш, слава Тобі.

Глас 2: Коли входив Ти, Господи, у святе місто, сидячи на осляті, поспішав Ти йти на страждання, щоб виконати закон і пророків. Діти ж єврейські, провішуючи перемогу воскресіння, зустрічали Тебе з пальмами і віттям, виголошуючи: благословен Ти, Спасе, помилуй нас.

Слава Тобі, Христе, що в вишніх сидиш на престолі, а нині чекаємо тебе з чесним Твоїм Хрестом. Тому веселиться дочка Сионова, радіють народи землі, віття тримають діти, ученики ж — ризи, і вся вселенна навчилася виголошувати Тобі: благословенний Ти, Спасе, помилуй нас.

Слава: і нині.

Глас 3: За шість днів до Пасхи, прийшов Ісус до Вифанії покликати чотириденного померлого Лазаря і провістити воскресіння. Зустріли Його жінки — Марфа і Марія. Лазареві сестри, взиваючи до Нього: Господи, якби Ти був тут, не вмер би брат наш. Тоді Господь промовив до них: чи не говорив Я вам раніше: хто вірує в Мене, хоч і помре — живий буде. Покажіть мені, де поклали його: і голосно промовив до нього Творець усіх: Лазарю, вийди.

Стихири на стиховні, глас 8:

Радуйся і веселися, місто Сионське, красуйся і радій, Церкво Божа: ось бо Цар твій прийшов у правді, на осляті сидячи, дітьми прославлюваний: осанна в вишніх, благословенний Ти, що маєш множество щедрот, помилуй нас.

Стих: Із уст дітей і немовлят вчинив єси хвалу (Пс. 8, 3).

Прийшов сьогодні Спас до міста Єрусалима виконати Писання, і всі, взявши в руки пальмове віття, підстеляли Йому одежу, знаючи, що Він є Бог наш; Йому ж херувими безперестанно співають: осанна в вишніх, благословенний Ти, що маєш множество щедрот, помилуй нас.

Стих: Господи, Боже наш, яке величне ім’я Твоє по всій землі (Пс. 8, 10).

Ти, Якого херувими носять і оспівують серафими, сів на осля, Благий, як Давид казав; і діти Тебе прославляли божественно, юдеї ж ганьбили беззаконно. Сидіння на осляті прообразувало нестримний перехід народів із невір’я до віри. Слава Тобі, Христе, єдиний милостивий і Чоловіколюбець.

Слава…

Нині благодать Святого Духа нас зібрала, і всі ми, взявши Хрест Твій, промовляємо: благословен, хто йде в ім’я Господнє, осанна в вишніх.

І нині… знову те саме.

Нині відпускаєш… Трисвяте… і далі.

Тропар, глас 1: Загальне воскресіння… (двічі).

Також тропар інший, глас 4: 3 Тобою через хрещення поховані, Христе Боже наш, безсмертного життя сподобилися ми воскресінням Твоїм і, прославляючи, взиваємо: осанна в вишніх, благословен, хто йде в ім’я Господнє.

Нехай буде благословенне… і псалом 33: Благословлю Господа…

На ранній

На Бог Господь… тропар: Загальне воскресіння… (двічі).

Слава: і нині.

З Тобою через хрещення поховані…

Після першої кафизми сідальний, глас 4:

З очищеними від помислів душами, як діти, з віттям достойно прославмо Христа, голосно взиваючи до Владики: благословенний Ти, Спасе, що у світ прийшов спасти Адама від стародавнього прокляття, духовно ставши новим Адамом, як благозволив Ти, Чоловіколюбче, Слово, що все на користь влаштував, слава Тобі.

Слава: і нині, інший сідальний:

Чотириденного Лазаря із гробу воскресив Ти, Господи, і всіх нас навчив співати Тобі з віттям і пальмами: благословенний Ти, що грядеш.

Після 2-ої кафизми сідальний, глас 4:

Над другом Твоїм, Христе, сльози таємно проливаєш і воскрешаєш із мертвих Лазаря, виявивши цим співстраждання до нього, Чоловіколюбче. Побачивши Твоє пришестя, Ісусе, множество дітей вийшло сьогодні, в руках віття тримаючи і виголошуючи: осанна, благословенний Ти, що прийшов спасти світ.

Слава: і нині.

Інший сідальний, глас 1:

Вихваляйте однодушно люди і народи: Цар бо ангелів нині сів на осля і йде добровільно на хрест, щоб перемогти ворога як всемогутній. Тому і діти з віттям співали пісню: слава Тобі, грядущому Переможцю; слава Тобі, Спасе Христе; слава Тобі, благословенному, єдиному Богу нашому.

Полієлей і величання.

Величаємо Тебе, Життєдавче Христе, осанна в вишніх, і ми співаємо Тобі: благословен, хто йде в ім’я Господнє.

Стих: Господи Боже наш, яке величне ім’я Твоє по всій землі.

Після полієлея сідальний, глас 8:

Той, Хто на престолі херувимському перебуває, нас ради сів на осля і страждань вільних досяг, сьогодні чує голос дітей, що виголошують: осанна, і народів, що взивають: Сину Давидів, поспішай спасти тих, кого Ти створив, благословенний Ісусе; бо для того й прийшов Ти, щоб зрозуміли славу Твою.

Ступеневі: Від юности моєї…

Прокимен, глас 4: Із уст дітей і немовлят вчинив єси хвалу.

Стих: Господи Боже наш, яке величне ім’я Твоє по всій землі.

Євангеліє: Мф. 21, 1-11, 15-17, зач. 83.

Воскресіння Христове… — не співаємо, а зразу читаємо псалом 50, під час читання якого священик кадить хрестовидно приготоване віття (тричі).

Диякон: Господу помолимось.

Співці: Господи, помилуй.

Священик читає молитву: Господи Боже наш, Ти, що сидиш на херувимах, Ти підніс силу Свою і послав Єдинородного Сина Твого, Господа нашого Ісуса Христа, спасти світ хрестом, погребінням і воскресінням Своїм; і нині ж Його, що прийшов до Єрусалима на вільні страждання, люди, що сидять у темряві й тіні смертній, зустріли, взявши, як знамено воскресіння, віття дерев і фінікових пальм. Сам, Владико, збережи й охорони нас, що віття це за прикладом тих у цей передсвятковий день носимо в руках, щоб, як ті народи й діти, викликували Тобі: осанна! Так і ми в піснях і співах духовних досягли животворчого триденного воскресіння в Тім же Христі Ісусі, Господі нашім. З ним Ти благословенний з Пресвятим, благим і животворчим Твоїм Духом нині, і повсякчас, і на віки віків.

Співці: Амінь.

Священик: Мир усім.

Співці: І духові твоєму.

Диякон: Голови ваші вклоніть перед Господом.

Співці: Тобі, Господи.

Священик читає молитву: Господи Боже Вседержителю! Ти вказав на Церкву через образ ковчега за праведника й угодника Ноя, провіщаючи пришестя Пресвятого Духа через голуба, що приніс оливкову гілку. Цей образ звершили діти єврейські, зустрічаючи Тебе з віттям оливковим, викликуючи Тобі: осанна в вишніх, благословен, хто йде в ім’я Господнє! Сам, отже, Господи Ісусе Христе, Боже наш, Ти, що благословив народ, який зустрічав Тебе з віттям, — благослови та освяти і віття й вербу цю, щоб стало це віття ліками для нашого спасіння і таїною Твоєї благодаті; щоб усі, хто приймає їх, де б не знаходилися, Твоє благословення отримали; Ти ж, прогнавши всяку противну силу, покрий Своєю правицею тих, кого викупив Своєю чесною кров’ю, — щоб ми всі одностайно заспівали Тобі: осанна в вишніх, благословенний Ти, що йдеш судити правдою, з Отцем і Святим Духом, нині, і повсякчас, і на віки віків.

Співці: Амінь.

Священик окроплює свяченою водою вербу, промовляючи:

Благословляється і освячується віття й верба окропленням водою цією свяченою в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, амінь (тричі).

Коли священик кропить свяченою водою віття, співці співають:

Слава… глас 2.

Нині Христос входить до міста Вифанії, на осляті сидячи, знищуючи пагубну несвідомість народів, що здавна лютує.

І нині… те саме, також Помилуй мене, Боже… і стихира, глас 6: Нині благодать Святого Духа…

Священик виголошує: Спаси, Боже, людей Твоїх…

Після виголосу стає біля тетраподу, помазує людей єлеєм і роздає освячену вербу.

Канон, глас 4

Пісня 1

Ірмос: Показалися джерела безодні без води, і відкрилося сухе дно схвильованого бурею моря, бо Ти Своїм повелінням заборонив йому; обраний же народ спас, що співає пісню перемоги Тобі, Господи.

Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.

Із уст дітей незлобивих і немовлят хвалу рабів Твоїх учинив Ти, щоб знищити супротивника й викупити хресним стражданням падіння давнього Адама і через древо воскресити його, що співає пісню перемоги Тобі, Господи.

Тобі, Христе, що живеш у Сионі, Церква святих приносить похвалу. Тобою, Творцем своїм, радується Ізраїль, і невірні гірські люди, ворожі й жорстокі серцем, від лиця Твого звеселилися, співаючи пісню перемоги Тобі, Господи.

Катавасія: Показалися джерела безодні…

Пісня 3

Ірмос: З усіченого твердого каменя повелінням Твоїм потекла вода, яку пив народ ізраїльський. Камінь же — Ти, Христе, і Життя, на Ньому утвердилася Церква, що взиває: осанна, благословен Грядущий.

Лазаря, чотириденного мерця, за повелінням Твоїм пекло з трепетом відпустило із мертвих: Ти бо, Христе, Воскресіння і Життя, на Ньому утвердилась Церква, що взиває: осанна, благословен Грядущий.

Заспівайте, люди, божественно в Сионі і молитву віддайте Христові в Єрусалимі, Сам бо гряде у славі з владою. На Ньому утвердилася Церква, що взиває: осанна, благословен Грядущий.

Іпакой, глас 6:

З віттям раніше прославили, потім з киями взяли Христа Бога невдячні юдеї. Ми ж, з вірою незмінною завжди шануючи як благодійника, щодня взиваємо до Нього: благословенний Ти, що йдеш Адама покликати.

Пісня 4

Ірмос: Христос, Який іде у славі, Бог наш, прийде, не гаючись, від затіненої гущавиною горн — Діви, що безмужно породила, як древній пророк говорить. Тому всі взиваємо: слава силі Твоїй, Господи.

Нехай виточуть радість велику оливкові гори й усі горби, і заграють дерева дібров; прославляйте Христа, народи, і Йому, всі люди, весело співайте: слава силі Твоїй, Господи.

Господь — Цар віків — прийде, зодягнений у могутність, але незрівнянна велич краси і слави Його в Сионі; тому всі співаємо: слава силі Твоїй, Господи.

Господь, що найдрібнішою мірою виміряв небо і землю, прийшов, бо обрав Сион, в якому зволив жити й царювати, і полюбив людей, що з вірою взивають: слава силі Твоїй, Господи.

Пісня 5

Ірмос: На гору Сион зійди, благовістячи і проповідуючи Єрусалиму, в могутності піднеси голос: преславне провіщувалося про тебе, місто Боже, мир на Ізраїля і спасіння народам.

Бог, що сидить на херувимах у вишніх і піклується про смиренних, гряде зі славою в могутності, і все наповниться Божественною хвалою Його: мир на Ізраїля і спасіння народам.

Сионе Божий, горо свята, Єрусалиме, підведи очі навколо і подивися на дітей своїх, що зібралися до тебе, вони бо здалеку прийшли поклонитися Цареві твоєму; мир на Ізраїля і спасіння народам.

Пісня 6

Ірмос: Взивали з радістю духи праведних: нині Новий Завіт світу заповідається, й окропленням Божою кров’ю нехай оновляться люди.

Прийми, Ізраїлю, Боже Царство, а ті, що в темряві перебувають, нехай побачать світ великий, і окропленням Божественною кров’ю нехай оновляться люди.

Вільними відпусти в’язнів своїх, Сионе, і виведи їх з безводної ями несвідомости, і окропленням Божественною кров’ю нехай оновляться люди.

Кондак, глас 6: На престолі на небесах, а на землі на осляті сидячи, Христе Боже, прийняв Ти хвалу ангелів і славлення дітей, які виголошували Тобі: благословен єси, що йдеш Адама визволяти.

Ікос: Тому, що Ти, Безсмертний, полонив пекло, смерть умертвив і світ воскресив, діти з пальмами прославляли Тебе, Христе, як переможця, вітаючи Тебе сьогодні: осанна Синові Давидовому, бо не тільки за дітей вбитих, за Немовля Маріїне, але за всіх, дітей і старих, Єдиний розпинається. Не проти нас буде занесений меч — Твої бо ребра будуть проколоті списом; тому, радіючи, виголошуємо: благословен, що йдеш Адама визволяти.

Пісня 7

Ірмос: Ти, що спас від вогню Авраамових Твоїх отроків, а знищив халдеїв, засуджених справедливим судом, препрославлений Господи, Боже отців наших, благословен єси.

Люди, падаючи на коліна і разом з учениками радіючи, з пальмами взивали: осанна Синові Давидовому, препрославлений Господи, Боже отців наших, благословен єси.

Множество незлобивих дітей Тебе, Царю Ізраїльський і ангельський, побожно оспівали: препрославлений Господи, Боже отців наших, благословен єси.

Безліч людей з пальмами і віттям прославляли Тебе, Христе, — благословен грядущий Цар віків, і співали: препрославлений Господи, Боже отців наших, благословен єси.

Пісня 8

Ірмос: Веселись, Єрусалиме, торжествуйте всі, хто любить Сион: прийшов бо Господь Сил, Який царює повік. Нехай благоговіє вся земля перед лицем Його і нехай співає: благословіть, усі творіння Господні, Господа.

З’явився Христос, Цар твій, Сионе, сівши на молоде осля, щоб безсловесну оману ідолослужіння знищити і нестримні напади всіх невірних зупинити, щоб і вони співали: всі творіння, оспівуйте Господа.

Радуйся, Сионе, вельми: Бог твій — Христос — воцарився повік. Він, як написано, лагідний і Спаситель праведний, Визволитель наш, прийшов на осляті, щоб убити кінське буйство ворогів, які не хочуть співати: благословіть, усі творіння Господні, Господа.

Виганяється беззаконне зборище непокірливих із божественної огради, бо з Божого дому молитви вони зробили вертеп розбійників, від серця відкинувши Визволителя. Йому ж ми виголошуємо: благословіть, усі творіння Господні, Господа.

Хвалимо, благословляємо… Катавасія: Чеснішу за херувимів… не співаємо.

Приспів: Величай, душе моя, на осляті грядущого Господа…

Пісня 9

Ірмос: Бог Господь і явився нам, приготуйте свято і, радіючи, прийдіть, прославимо Христа, з пальмами і віттям у піснях виголошуючи: благословен, хто йде в ім’я Господа Спаса нашого.

Чого ви, люди, занепокоїлися? Книжники і священики, навіщо ви задумали даремне, кажучи: хто Він, що Йому діти з пальмами і віттям у піснях виголошують: благословен, хто йде в Ім’я Господа Спаса нашого?

Це Бог наш, Йому нема подібного, Він праведну путь знайшов і дав улюбленому Ізраїлю, потім явився і з людьми пожив: благословен, хто йде в Ім’я Господа Спаса нашого.

Спокус стежки близько від себе проклали ви, непокірливі, ноги ваші поспішають пролити кров владичну; але Він неодмінно воскресне і спасе тих, що взивають: благословен, хто йде в ім’я Господа Спаса нашого.

Світильний не читаємо, а співаємо тричі: Свят Господь Бог наш…

Хвалітні стихири на 6, глас 4:

Множество народу, Господи, розстеляло по дорозі одежу свою, інші різали віття з дерев і несли, ідучи спереду і ззаду, і взивали, кажучи: осанна Синові Давидовому, благословенний Ти, що прийшов і знову йдеш у ім’я Господнє.

Коли Ти хотів увійти в святе місто, Господи, віття з дерев люди носили, оспівуючи Тебе, Владику всіх; і бачили Тебе, що на осляті сидів, немов на херувимах, і ради цього знову співали: осанна в вишніх, благословенний Ти, що прийшов і знову йдеш у Ім’я Господнє.

Виходьте, народи, виходьте, племена, дивіться нині на Царя Небесного, що, наче на високому престолі, на малому осляті до Єрусалима входить. Рід єврейський, невірний і нечестивий, прийди й подивися на Того, чиє пришестя в тілі ради нас провістив Ісая. Він, непорочний, заручається з Новим Сионом і відкидає осуджене зборище. Як у нетлінному і непорочному шлюбі, зібралися непорочні і незлобиві діти, з ними ж і ми, прославляючи, співаємо ангельську пісню: осанна в вишніх Тому, що має велику милість.

Ти провістив загальне воскресіння перед добровільним стражданням Твоїм, Христе Боже, і для запевнення всіх воскресив у Вифанії могутньою Твоєю силою Лазаря, чотириденного померлого. Сліпцям зір як світлодавець дарував Ти, Спасе, й у святе місто з учениками Своїми ввійшов, і, наче на крилах херувимів, сидячи на осляті, сповнив провіщення пророків. Діти єврейські з пальмами і віттям зустрічали Тебе; тому й ми, несучи оливкове віття і пальми, вдячно співаємо Тобі: осанна в вишніх, благословен, хто йде в ім’я Господнє.

Слава: і нині, глас 6:

За шість днів до Пасхи прийшов Ісус до Вифанії, і приступили до Нього ученики, кажучи: Господи, де хочеш щоб приготували Тобі їсти Пасху? Він же послав їх: ідіть у найближче село і зустрінете чоловіка, що нестиме у глечику воду, ідіть услід за ним і скажіть господареві дому: Учитель каже, що в тебе справлятиме Пасху з учениками Своїми.

Славослів’я велике, і тропар: Загальне воскресіння перед Твоїм стражданням…

Відпуст свята, і Перший час.

На Літургії

Антифон перший (Пс. 114).

Стих 1: Я люблю Господа, Він почув голос благання мого.

Приспів: Молитвами Богородиці, Спасе, спаси нас.

Стих 2: Прихилив до мене вухо Своє; буду призивати Його в усі дні мої.

Приспів: Молитвами Богородиці, Спасе, спаси нас.

Стих 3: Обійняли мене болі смертельні, і муки пекельні найшли на мене.

Приспів: Молитвами Богородиці, Спасе, спаси мене.

Стих 4: Слава… і нині.

Приспів: Молитвами Богородиці, Спасе, спаси нас.

Антифон другий (Пс. 115).

Стих 1: Вірував я, тому й заговорив, і я смирився вельми.

Приспів: Спаси нас, Сину Божий, грядущий на осляті, співаємо Тобі: алилуя.

Стих 2: Що віддам Господу за все, що Він воздав мені?

Приспів: Спаси нас, Сину Божий, грядущий на осляті, співаємо Тобі: алилуя.

Стих 3: Чашу спасіння прийму й Ім’я Господнє призву.

Приспів: Спаси нас, Сину Божий, грядущий на осляті, співаємо Тобі: алилуя.

Стих 4: Молитви мої Господу воздам перед усіма людьми Його.

Приспів: Спаси нас, Сину Божий, грядущий на осляті, співаємо Тобі: алилуя.

Антифон третій (Пс. 117).

Стих 1: Прославляйте Господа, бо Він благий, бо повіки милість Його.

Тропар: Загальне воскресіння перед Твоїм стражданням запевняючи…

Стих 2: Нехай же промовить дім Ізраїлів, що Господь благий і повіки милість Його.

Тропар: Загальне воскресіння…

Стих 3: Нехай говорить дім Ааронів, що Господь благий і повіки милість Його.

Тропар: Загальне воскресіння…

Стих 4: Нехай говорять всі, що бояться Господа, бо Він благий і повіки милість Його.

Тропар: Загальне воскресіння…

Вхідне: Благословен, хто йде в ім’я Господнє. Благословляємо вас із дому Господнього. Бог Господь і явився нам.

Тропар: Загальне воскресіння…

Слава…

З Тобою через хрещення ми поховані, Христе Боже наш, і безсмертного життя сподобилися Воскресінням Твоїм; прославляючи, взиваємо: осанна в вишніх, благословен, хто йде в ім’я Господнє.

І нині…

Кондак: На престолі на небесах, а на землі на осляті сидячи, Христе Боже, прийняв Ти хвалу ангелів і славлення дітей, які виголошували Тобі: благословен єси, що йдеш Адама визволяти.

Трисвяте.

Прокимен, глас 4: Благословен, хто йде в ім’я Господнє, Бог Господь і явився нам.

Стих: Сповідуйтеся Господу, бо Він Благий, бо повік милість Його.

Апостол: Флп. 4, 4-9, зач. 247.

Євангеліє: Ін. 12, 1-18, зач. 41.

Причасний: Благословен, хто йде в ім’я Господнє. Бог Господь і явився нам. Алилуя (тричі).

На трапезі утіха: споживаємо рибу і вино п’ємо, дякуючи Богу.

В неділю вербну на вечірні

На Господи, взиваю… стихири на 6, глас 8:

Радуйся і веселися, місто Сионське; красуйся і радій, Церкво Божа: це бо Цар твій прийшов у правді, на осляті сидячи, дітьми прославлений: осанна в вишніх, благословенний Ти, що маєш множество щедрот, помилуй нас (двічі).

Прийшов сьогодні Спас у місто Єрусалим виконати Писання, і всі, взявши в руки пальмове віття, підстеляли Йому одежу, знаючи, що Він є Бог наш, Йому ж херувими безперестанно співають: осанна в вишніх, благословенний Ти, що маєш множество щедрот, помилуй нас (двічі).

Ти, Якого херувими носять і оспівують серафими, сів на осля, Благий, як Давид казав; і діти Тебе прославляли божественно, юдеї ж ганьбили беззаконно. Сидіння на осляті прообразувало нестримний перехід народів із невір’я до віри. Слава Тобі, Христе, єдиний милостивий і Чоловіколюбець (двічі).

Слава…

Радуйся і веселися…

І нині…

Ти, Якого херувими носять…

Вхід. Прокимен, глас 8: Ось нині благословіть Господа, всі раби Господні.

На стиховні стихири, глас 2.

Від віття і пальм, як від урочистого свята, що перейшло в Божественне свято чесних Христових Страстей, як до спасительного таїнства поспішаймо, вірні, і побачимо Його, що за нас страждання терпить добровільно; Йому ж і спів достойний і вдячний принесімо, побожно взиваючи: Джерело милосердя і спасіння Пристановище. Господи, слава Тобі.

Стих: Заспівайте Господу пісню нову, бо дивне сотворив Господь (Пс. 97, 1).

Страшно стати на суд Бога Живого: Він є суддя помислів і намірів сердечних. Ніхто нехай не входить, щоб спокусити віру непорочну, але у смиренні і страху приступімо до Христа, щоб прийняти милість, і благодать знайдемо у сприятливий час.

Стих: Побачили всі кінці землі спасіння Бога нашого (Пс. 97, 3).

Громадо лукава й перелюбна, ти Мужеві своєму не зберегла віри. Чого тримаєшся завіту, не бувши спадкоємицею, чого хвалишся Отцем, відкинувши Сина? Пророків, що провістили Сина, не прийняла ти, то хоч своїх дітей посоромся, що так взивають: осанна Синові Давидовому, благословен, Хто йде в Ім’я Господнє.

Слава…

Від віття і пальм…

І нині…

Страшно стати на суд Бога Живого…

Нині відпускаєш… і по Отче наш… — тропар: Богородице Діво, радуйся…

Далі, як звичайно, з належними поклонами.

Нехай буде відомо, що Богородице Діво, радуйся… та інше співається зворушливо в неділі Великого посту, також і в цю неділю. В інші дні Великого тижня читається.

1 відгук
to «Неділя Вербна»
  1. ієрей Сергій сказав:

    Спаси вас, Господи, за Вашу працю


Можете використовувати такі теґи: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Будь ласка, не коментуйте з доменів mail.ru, yandex.ua/yandex.ru тощо. Ви не будете отримувати сповіщення про відповіді на відгуки. Не користуйтеся послугами країни-окупанта.


Пошук

Допомога ЗСУ

Сторінки

Останні відгуки

Канали RSS


Українська Церковна Архітектура














Нагору